tisdag 23 februari 2010

Uppskjutet

Kom till jobbet klockan 13. Jag önskar att jag kunde skylla på nåt, men det kan jag inte. Det handlade mer om att förebygga. En ilska i trängsel, till exempel. Jag följde helt enkelt SLs råd om att stanna hemma. En stund.

En sak är mysko. Borrande. Det har borrats på jobbet. Kopiösa mängder hål nånstans - hela våningsplan måste vara helhålade. Vi har gått från jobbet lätt skakade (shaken/stirred - vad vet jag?) efter oändligt borrande. Nu har de slutat. Vad händer då? Jo, de borrar här hemma. När jag vaknade i morse trodde jag att gud var arg och i vredesmod hade tagit vårt sovrum för att visa att man kan skaka hela rum om man vill. Jämfört med satan som bara skakade en säng med en liten flicka i Exorcisten kanske (nu kommer jag drömma mardrömmar. Tur att jag har en indiansk drömfångare över sängen!)

Nyvaken öppnade jag sovrumsfönstret för att lokalisera oljudet. Det visade sig att det var rena rama turen att jag inte stod öga mot öga med en byggubbe. Utanför fönstret hade man nämligen byggt upp en väldig byggnadsställning som män i byggkläder ska traska omkring på ett tag framöver. Något ska byggas om vid husets burspråk. Vi vet inte vad något är eftersom vi missade förra husmötet och var man inte där så får man skylla sig själv. Misstänker att vi kommer att leva med neddragna persienner ett tag. Missa solens nedgång över Sofia kyrka och svanarnas turer i Hammarby Kanal.

Kanske ska gubbarna helt enkelt skaka alla spindlar ur sina bon? Eller smygtitta på oss? Hemma hos reportage från utsidan? Spännande!

Inga kommentarer: