fredag 12 februari 2010

Framåt

Nu, mina vänner, ska jag berätta lite om helgens begivelser.

Fredagen tillbringar vi i hemmets lugna vrå. Igår frostades frysen av och tvätten tvättades. Nu känns det ganska skönt att veta att vi har tre lediga dagar framför oss. Jotack - du läste rätt. TRE! P och jag har tagit ledigt på måndag minsann. Häpp! Crazy, crazy.

På lördag hoppas jag på lång sovmorgon, god frukost och glada miner. På eftermiddagskvisten kommer P, yngste sonen och jag att bege oss till biograf och se Prinsessan och grodan. Vem vet om denna nya Disneyfilm är bu eller bä innan man sett den? Jag kan ju avslöja att de båda äldre sönerna är lite avundsjuka på det här biobesöket. Man undrar i sitt stilla sinne hur det kommer sig? Animerat och Disney och tradition kanske är svaret?

Efter filmen kommer vi styra stegen mot Jakan där vi ska på middag som jag har sett fram emot länge. Farbrorn med fru brukar bjuda på gott och trevligt (eller i omvänd ordning om man föredrar det) så det blir bra. Särskilt i sällskap med pappa och hans särbo samt gäst från norr.

Så har vi då kommit till söndagen. Denna dag då P och jag firar 13 år tillsammans. Än en gång - häpp! Vi firar genom att gå på bio - Avatar i 3D - och besök på italiensk restaurang. de stora pojkarna tar hand om den lilla medan vi är borta.
På måndag lämnar P yngste sonen i skolan och sen har vi en hel dag som vi kan ägna åt ... IKEA? Vi får se. Jag hoppas på sovmorgon, lunch och aktivitet av något slag.

Visst serru - här händer det grejer. Och det ska bli SÅ trevligt!

Go'kväll!

Inga kommentarer: