torsdag 4 februari 2010

Överraska sig själv

Tog en sväng förbi city efter jobbet. Hade ett ärende av födelsedagskaraktär att uträtta. Passade på att köpa presentpapper och snören också. Kan vara bra att ha i dessa dagar.

På Pocketshop köpte jag tre böcker. Tanken är att jag ska läsa alla. Har nästan redan läst ut en redan på tågen hem - "Du ska vara spännande och varm" av Anna Bengtsson. Hon skriver om nätdejting. Vad som skrivs och inte skrivs. Om hur hennes dejtande är. Och ... hade jag varit i hennes ålder och intresserad av kvinnor och hon också av kvinnor och framför allt - singel, så hade jag genast svarat på hennes roliga texter om henne själv och andra. Jag vet inte om hon hittar nån till slut. Hoppas det!

De två andra tror jag också är bra - "Lyckan är en sällsam fågel" av Anna Gavalda och "Kunzelmann & Kunzelmann" av Carl-Johan Vallgren. Han är ju både stilig och charmigt avig vad gäller smörande för att få medial uppmärksamhet. Musikalisk är han också. Dessutom har han ju skrivit bra förut!

Nu är jag hungrig som en varg och efter besök på systemet var det enda jag kunde tänka på lakritspipor som jag har fått nån sorts behov av efter besöket i Helsingfors där jag köpte en hel låda med dessa fantastiska svarta pipor med rosa strössel som glöd. Det är så gott! Men - jag köpte inga! Jag gick direkt hem!

Nu kokas spaghettin och sen serveras godaste köttfärssåsen i stada - den som P har låtit puttra på spisen hela dagen (han jobbade hemifrån idag). Mmm!

Inga kommentarer: