torsdag 18 februari 2010

Just nu

Familjen -
Äldste sonen har varit här i många dagar och det är så trevligt! Vi gjorde sällskap från jobbet idag, sånt gör mig glad och stolt och lite fnissig. "Jag har barn!", liksom. Mellansonen blir 18 i nästa vecka och jag längtar efter honom. Han kommer en sväng i morgon. Ser fram emot det.
P är gullig. Jag hoppas att vi kan hitta på nåt mer på tu man hand snart. Även om det ibland räcker med att åka och handla ihop. Det gjorde vi nyss på folktomt ICA.
Yngste sonen har blivit av med magbesvären och kommer att gå till skolan i morgon. Simhopp väntar. Femte och sista gången. Han har fortfarande inte hoppat.

Hemmet -
Stökigt på ett ganska tråkigt sätt. Inte charmigt, bara utströdda saker här och där. En IKEA-palm här, en tvätthög där och papper. Papper, papper, papper, En hel skog, tror jag.
Men vi har rena lakan och det är ju alltid skönt. Svalt sovrum och rena lakan är det bästa när man går och lägger sig! En mjuk pysch från GAP body och ett par lurviga amerikastrumpor till detta så är livet kalas.

Jobbet -
Jotack. Det är bra. Jag ser ljus i tunneln och det var väldigt skönt när chefen sa att det har tagit två månader för honom att förstå att jag inte kan sova ibland. Han hade nämligen haft möte med den som är anledningen till min sömnlöshet och några andra (bättre människor) och nu fattar chefen problemet. Och man kan väl säga så här - det är inte jag som är problematisk ... Det bästa var att det inte bara var chefen som hajjade, det gjorde även de andra på mötet. Det var bekräftelse som heter duga. För mig. Hoppas att det leder till nåt. Nån gång.
Har pratat inför grupp idag. Det gick bra. Jag är inte det minsta nervös trots att hälften av det jag sa inte ens var min presentation utan en frånvarande kollegas. Jag tycker att det är roligt att skapa kontakt och berätta och bästa betyget är när de som sitter där ställer frågor. För då visar de att de lyssnar och är intresserade.
I morgon ska jag ta med matlåda med canellonis fyllda med trattkantareller, spenat och ricotta. Det är så gott. Innan jag äter av detta så har jag två ganska roliga möten.

Framtiden -
I morgon kommer lillasyster hit. Hon fyller år. 29. Det ska vi fira. Inte nödvändigtvis med buller och bång, mer med god middag och På spåret. Det ska bli väldigt trevligt!
På lördag börjar yngste sonen på "Dramaskoj" för 6-åringar på Kulturama. Ju närmare vi kommer, desto mer övertygad blir han om att det ska bli läskigt. Det tror inte jag. på eftermiddagen är det fotboll. Det kommer att bli hektiska lördagar framöver. Hoppas att vi orkar med 46-årsmiddagen på kvällen. Jomen, herregud. Det är klart att vi gör det!
På onsdag ska vi på afrikansk filmfestival eftersom den inleds med film om Abebe Bikilas som tränades av Ps släkting Onni Niskanen. Den heter Atletu.
På torsdag är det födelsedagar - P blir 41 och mellansonen 18, som sagt.
Sen är det helg igen!
Resten av livet blir också bra.

Övrigt -
Jag har läst ut Kunzelmann-boken och den var bra. Nu ska jag läsa Anna Gavalda.
Vi ska se "Men who stare at goats" nån dag också. Alla utom 6-åringen ska se den. Undrar när? Nästa helg? På söndagen. Så kan det nog få bli!

Inga kommentarer: