söndag 28 februari 2010

Bra och inte så bra

Har varit på bio och sett "Men who stare at goats" den var väldigt bra. Rolig och bra! Bra historia och bra skådespelare som kan sitt jobb.

Medan den äldre delen av familjen såg den så vaktades den yngste sonen av exmaken med familj. Dottern där är helt klart en av sonens bästa kompisar. De har aldrig bråkat. Det skulle vara väldigt trevligt om hon kunde följa med till Småland i sommar. Vi får se. Kanske drabbas hon av alltför stor föräldralängtan. Långt till sommaren. Vi får se vad som händer.

Efter filmen byttes två stora pojkar mot en liten och det blir så tomt här hemma på en gång. Det är lättare när de åker på morgonen och man inte behöver stänga dörren från utsidan efter att ha lämnat dem. Det blir som sagt tomt. Väldigt tomt. Sorgset.

De skulle fira 18 år med sin farmor. Bubbel och kalas. Jag såg genom fönstret från hissen hur festen började och jag ville gråta.

Öppnade genast en flaska vin när vi kom hem. Snart ska vi äta rester. Goda rester.

Så börjar en ny vecka. Sent möte i morgon. På tisdag är det yoga. På torsdag middag på rolig restaurang med släktingar. På söndag åker jag till Bryssel och är borta nästan en vecka, hemma en dag och därefter är det dags för Las Vegas. Det ska bli spännande. Undrar lite över hur jag ska packa - vad som ska med till Bryssel och vad som ska till Las Vegas. Hinner jag tvätta nånstans? Det löser sig säkert!


Inga kommentarer: