fredag 5 februari 2010

Drink? Redan?

Fredag! Jag har tänkt på en sorts drink med cassis och gin hela dagen. Jo - faktiskt. Ända sen i morse. Alltså - inte så att jag var särskilt sugen på den , men jag tänkte lite på morgondagen och att vi ska gå till "... och himlen därtill" och dricka drink och sen kom jag på att vi ska dricka drink här hemma. Och det var bara för att just den där cassis/gin-drinken drack jag där högst upp i Skrapan nån gång. Den är fantastiskt god!

Det visar sig att den före detta svärmodern ska vara med under drinkandet i morgon. Det ingick inte i min plan, kan jag säga. Jag vill känna mig 100% bekväm och det gör jag inte riktigt med henne. Hon hamnar i fokus och det handlar faktiskt inte om henne i morgon. Det handlar om en kille som fyller 20. Dessutom blir det så jäkla avigt med en före detta svärmor i sällskapet. Kan tänka mig att både P och min gamla mans nya fru känner sig lika obekväma som jag.

Nåja. Jag ska skärpa mig. Och se till att hon inte följer med och äter efteråt.

Nu ska jag göra drink då! Innan maten som står i ugnen är klar.

Tjong!


Inga kommentarer: