onsdag 3 februari 2010

20 om 3

På lördag är det 20 år sen mitt första barn föddes. En väldigt söt gosse som kom att bli både snygg och klok. Jag är en omåttligt stolt mamma till den här 20-åringen. Jag hoppas att han aldrig någonsin tvivlar på min kärlek och tro på honom.

...

20 år sen? Jag kan inte säga att det känns som igår. Men jag kommer ihåg att hans pappa och jag var på Vau du Ville vid Norrmalmstorg dagen innan. De hade en god fransk löksoppa vill jag minnas. Så såg vi "Hårfrisörskans make" på bio.

Dagen efter promenerade vi till SöS samtidigt som barnen var på väg till Eriksdalsskolan och jag tänkte att deras dag var som den brukade och att de inte begrep att världen aldrig mer skulle vara sig lik för andra - ett barn skulle ju födas! Jag stannade var tionde meter och andades. Fem timmar senare var han född.

Sen var han jättefin och hade pastellfärgade kläder och en mamma med lugg tror jag visst.

Inga kommentarer: