fredag 5 februari 2010

Efva

Jag gick ju på silversmideskurs i många år. Det trevligaste var fikastunderna med kompisen på nåt sätt. Fast det var väldigt skojigt att skapa också.

Jag var borta en termin. När jag kom tillbaka var vår lärare upprörd. Efva Attling hade fått designa nåt klumpigt vikingaartat å Guldfynds vägnar. Det såg för jävligt ut. Man såg skarvar från gjutning och annat. Bläbläblä.

Läraren var så klar irriterad för att "Det finns bara en av oss ..."-människan hade fått möjlighet att som på ett bananskal halka in på silversmidesspåret. Vi vet ju hur det är idag med hennes design. Trots att jag var mer på lärarens sida än hennes - i många år - så måste jag tillstå att hon gör ganska schyssta saker nu mer.

Men ... Fy i helvete vad kass hon vad hos Skavlan ikväll. Hade hon repeterat alla svar eller? Maken till spänd typ har man sällan sett. Tack för det. Nej. Nu halkade hon ner i föraktliggrottan igen. Ho-ho-ho! Ajöööööööö.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, hon var jättekonstig. Var hon nervös eller full? Goddag yxskaft personifierad.