söndag 21 februari 2010

Motverka

Just nu har jag en massa irriterat i mig. Ska försöka motverka det på nåt vis. Vet ej riktigt hur. Kanske kan en liten promenad hjälpa? Har ju läst i dagens DN att närsynthet har med innesittande att göra - så för yngste sonens skull ska jag nog ta med honom. Busstur till stan? Har sett en fin hushållspappershållare som finns på Indiska. Det kan väl vara nåt?

Mellansonen är dagens piggaste - han har redan givit sig ut för att lösa fotouppgift.

P gick och la sig igen. Trött efter helgens begivenheter, antar jag. I fredags var ju lillasyster här och vi bjöd på fem olika förrätter, ingen varmrätt men efterrätt. Och det var trevligt! Och gott! Bra att ses ibland!
Igår var vi hos villaägarna och firade gammal födelsedag med god middag. Ett rotsaksmos som var fantastiskt gott, var nog höjdpunkten! Matmässigt, alltså. Trevligt har vi alltid. Jag är så nöjd med att födelsedagsbarnet och jag har samma vänner :)

Nej, som sagt - en promenad får det bli!

Inga kommentarer: