torsdag 19 mars 2009

Tuppen ja'

Jo - jag är bra på att tacka ja.

Idag fick jag förfrågan om promenad efter jobbet och det gick utmärkt för mig bara jag fick klämma in ett litet skoköp. Det gick bra, promenad det blev, bulleri, bulleri, bock.

Och ... jag fick skratta och tänka och prata. Det var trevligt. Köpte sushi med hem sen. Den var god! Plötsligt ställdes sushin i restaurangen på hörnet i en helt annan dager.

Missade dock sällskapets nya frisyr med långt mer än en hårsmån. Det var länge sen vi sågs så hon såg nog inte min lilla solbränna heller. Vi var inte så ytliga idag. Gick på djupet på stubben. Eller? Njae, så var det inte även om vi fick in lite djup här och var också. Jag är ju till exempel helt smittad av min "Fina fisken!"-bok som handlar om hur man ska ignorera dåliga saker och bejaka bra. I alla sammahang. Det är väl kanske lättare sagt än gjort. Synd bara att bokfan är så fult grafiskt designad. Men det är kanske innehållet som räknas?

I morgon är det fredag och då ska vi på middag i etagevåning. Det ska bli trevligt!


Inga kommentarer: