tisdag 31 mars 2009

Adjö onda fot!

En man med uppenbara ögonproblem hjälpa mig med fötterna. Vem vet hur han en gång tänkte? "Jag har fel på båda ögonen, de liksom rullar i övre delen av ögats synliga del - jag vill därför (?) hjälpa folk med deras sjuka fötter". Nåja. Jag fick sitta och han klämde med plasthandskar av modell stor plastvante (till skillnad från hudnära i gummi) på båda mina fötter.

Sen ställde jag mig på en apparat mycket lik en våg som gjorde värmebilder(?) av fötterna och till sist stod jag på nåt som skulle kunna liknas vid en ministudsmatta som visade fötternas topografi. Typ.

Hälsporre grande. Båda hälarna. "Du måste haft ont länge?" Jag nekade å det bestämdaste. Man vill ju inte verka lika dum i huvudet som man är. Typ masochist. Jag menar - länge? Det är relativt. Jag är 43. Jag har haft ont i foten ett år = kort tid.

Han rekommenderade ett par innetofflor (850:-) som avlastar. De är sköna. Sen ska de göra iläggssulor (1200:-) som passar just min fot. Därav topografi- och värmebilder.

Men ... Platta skor är nu mer förbjudna. Det innebär att nästan alla mina skor ska förvisas till annat ställe. Jag ska ha klack. Mjuk klack.

P kommer att bli glad. Han tycker att jag har för många, likadana par skor.

Jag kommer att:

1) bli utfattig på grund av skoköp
2) bli jättelång
3) ha fula, breda skor med ful gummiklack á la tant
4) frisk i fötterna

I den ordningen.

Inga kommentarer: