måndag 16 mars 2009

Tidsfördriv

Rubriken skulle ju såklart ha haft ett tunnelbane-t i Tidsfördriv. men sånt grejar jag inte att få till.

Det här handlar nämligen om vad man kan göra på tunnelbanan för att få tiden att gå. Jag har ingen bra bok att läsa just nu (jo, jag läser Cecilia Hagens "Kulla-Gulla stretar vidare" som är ganska rolig, men boken är för rosa och tung så den läser jag bara hemma. Dessutom är den skriven för 60-åringar. Jag vill inte bli misstagen för att vara 17 år äldre än jag faktiskt är :), så i morse löste jag ett sudoku (soduko? eller kanske sudoko?) och på hemvägen hoppade jag in i första bästa vagn för att byta till en längre fram på nästa station. Därifrån kunde jag sen promenera till rätt plats för avstigningen. Perfekt.

Alltså - knåp och promenader. det är mina hetaste tips!

Nu ska jag fördriva hemmatid genom att se ett program på TV om stora familjer och sen ett annat program. Det som heter "Bortglömd" eller "Tappad" eller nåt.

Inga kommentarer: