söndag 29 mars 2009

Före vår tid

Det här skulle kunna ha med sommartid att göra. Det har det inte. Det har med den present jag gav P i 40-årspresent att göra.

Vi har sett "Obesvarad kärlek" med Babben Larsson och Loa Falkman. Den var rolig. Jag tror att de andra i salongen tyckte samma sak. Trots att de var ungefär 30 år äldre än mig och min make. Vi satt långt bak och vad vi hade framför oss, innan ljuset släckts, var 127 nyanser av grått hår i salongen.

Det är intressant ändå. Att det är till Intiman alla pensionärer över 70 går en söndagseftermiddag. Att de inte har pensionärsföreställningar. Som det finns barnvagnsbio. Rullatorbio. Permobilbio. Käppbio.

Äldste sonen och jag har pratat om restaurangbio. Det finns tydligen i USA (såklart). Det skulle man kunna starta. Servera tacos med dryck. Perfekt!

Inga kommentarer: