lördag 21 mars 2009

Stavningskontroll

Man gör inte alltid rätt ... Särskilt inte när man ska skriva på annat språk, engelska till exempel. Lyssnar och lyssnar på Salem Al Fakirs nya skiva och den är så bra! Hittade texterna på hans hemsida - www.salemalfakir.se. Oj. Vad mycket felstavat. Killen behöver en korrekturläsare. Undrar om man i all välmening ska skicka ett mail med allt rättstavat som han kan lägga ut på sidan.

Han kanske skulle bli sur. Eller glad?

Man kan skriva ett följebrev som är i Fina fisken-anda:
Salem! Åh, vad jag gillar din musik! Du är superbra! Tittade på din hemsida som jag tycker är väldigt snygg och hittade texterna till dina låtar - nu kan jag sjunga med också :)
Jag hittade några stavningar som inte var som de borde, så jag ändrade dem i de bifogade texterna - använd dem om du vill!

Nej. Jag är inte tillräckligt fin fisk. Kan inte vända till det utan att låta tillrättavisande. Fan också. Det får vara felstavat då.

Inga kommentarer: