söndag 15 mars 2009

Den sjuke, den trötte och den upptagna

Jag syftar på pojken, mannen och tonåringen i familjen.

Yngste sonen har hosta. Han bör nog inte gå till dagis i morgon. Det känns jobbigt. Min arbetsvecka är alldeles för späckad av föreredelser inför resan till Bryssel nästa söndag, för att kunna vara hemma. Det skulle vara skönt att dega i hemmet med honom, men ... (Usch vad hemsk jag känner mig. Utan att blinka säger jag att jag inte har tid att vara hemma med min sjuke son. Jag hoppas, hoppas att P kan vara hemma måndag och tisdag för på onsdag passar det mig bättre att vara hemma. Suck!)

P sover och sover. Han är så trött. Storpojken sover också, men det beror väl kanske mest på att han har haft fullt upp med att titta på nån viktig film eller så inatt.

Nu ska jag försöka väcka P eftersom vi ska på "Huset i Småland"-möte. Tänkte låta sönerna underhålla varandra här hemma medan vi möts med de andra släktingarna.

Inga kommentarer: