lördag 28 mars 2009

Tillbaka


Jag kan börja med att trösta den som tror att gräset är grönare nån annastans med att det inte är det. Eller, jo, gräset ÄR grönare i Bryssel. Men det regnar på det. Här är det visserligen vitt, men det gör ju saker ljusare.

Själva kongressen var sådär. Mycket folk men inte på utställningen - det vetenskapliga programmet var alltför intressant och pauserna alltför korta för att deltagarna skulle vilja komma in i vår (och andras) monter.

Det regnade som sagt. Särskilt den dagen då jag skulle hälsa på dagiskompisens familj. Faktum är att det mer än regnade. Det haglade. Väldigt mycket. Den snygga buketten jag hade köpt på Grand Centrale ogillade hagel. Det gjorde även jag. Det var trevligt att se familjen och det var kul att se en annan del av Bryssel.

Träffade exmakens bror, som är läkare och deltagare på kongressen, två gånger i hotellets restaurang. Konstigt. Han tyckte nog att det var konstigare än jag ...

Så har jag ätit musslor två middagar och det borde man äta oftare! Fantastiskt kött har jag också ätit. Med potatiskroketter.

Jag höll på att glömma en sak - magnolian blommar inte ännu. Det gjorde den för två år sen när jag var där. Men den knoppade!








Inga kommentarer: