måndag 9 februari 2009

Surdeg

Jag är ledsen om du tänker läsa detta för att du tror att det handlar om bakning. Det gör det inte. Du kan alltså sluta här om det är det du är ute efter.

Det här handlar om den sköna känslan av att ha gjort saker man har skjutit upp.

Jag har just skickat iväg två mail om saker jag borde ha tagit tag i för länge sen. Dessutom har P och jag suttit en lång stund och pratat om grejer som han ska ta upp i en fokusgrupp om en förening han var med i för länge sen. Det var trevligt att prata om saker som kom in från flyern ett tag.

Nu ska jag fortsätta med saker som inte alls har med surdegar att göra. Jag ska kolla vilket resmål som kan passa bäst för resa över jul! (Ja - här ligger vi inte på latsidan. I alla fall inte när det gäller att resa :)

Men ... på tal om deg och att baka. Det står sen en tid ett paket i skafferiet från den där Paulunkillen med nån sorts pulver som kan bli deg om man orkar. Läste på baksidan och det jävla brödet ska stå i ugnen typ 2x60 minuter. Jag blev misstänksam och la ner projektet. P orkar inte heller. En surdeg ...

Inga kommentarer: