tisdag 3 februari 2009

Snälla!

Kollade med lillasyster om hon ville ta hand om oss och vår bil. I alla fall ett tag. När vi åker till Oman kan hon ju låna vår bil. Och kanske skjutsa oss till och från flygplatsen som början och slut på låneperioden. Hon erbjöd sig snällt att skjutsa. men ville inte låna bilen. Snablarns! Det blev inte som jag tänkt mig. Nu bara tar vi. Tid och kraft från systern. Det var inte meningen. Men väldigt snällt!

Kungsholmskompisen ringde och frågade om jag vill följa med på Operan på torsdag. Klart jag vill. Ingen som räknar med mig här hemma i alla fall eftersom jag trodde att jag skulle bort på annat på torsdag. Nu visade det sig att det är först nästa vecka, så Operabesök passar finemang. 

Den väldigt snart 19-åriga sonen killade/kliade/pillade med mitt hår en lång stund under Aktuellt förut. Och P handlade. Det gjorde mig också tacksam. 

Jag är så glad att jag har folk omkring mig som är så snälla och omtänksamma. Tack, tack!

Inga kommentarer: