tisdag 17 februari 2009

Rapport

Jag undrar om jag ska börja sär skriva allting.

Det har varit en lång dag idag. Jag är verkligen jätte trött. Satt kvar länge på jobbet, vilket i och för sig är bra ibland, men sen åt jag middag alldeles för fort och vin glaset när lilla familjen spelade Yatzy gjorde mig matt. Ja - spelandet blev jag kanske också trött av?

Har börjat packa res väskan också. Snart åker vi! Om en vecka är vi på väg. Eller i alla fall på Arlanda. Undrar vad man ska ha på sig på flyg planet? Sköna byxor och en bra tröja, tror jag. Jag är så himla glad att min lilla syster ska skjutsa oss till flyg platsen. Det gör att vi slipper ytter kläder både dit och hem.

Dags att gå och sova nu. Trots att klockan inte är så mycket. Ska upp tidigt i morgon också.

(Särskrivningar är för fan outhärdliga. Stopp i läsningen hela tiden. Man blir ju galen. Dessutom förlorar man det att kunna skriva sammansatta ord ett och ett för att det betyder nåt i texten. Jaja. Det är inte lätt. Men jag särskriver inte mer än av misstag framöver.)

Adjö
djö
ö

(När jag var liten var det det enda jag gjorde när det var Rapport. Jag läste "Rapport, apport, pport, port, ort, rt, t" så många gånger jag kunde under studioinslagen. I övrigt fascinerades/oroades jag över att lära mig alla svåra ord tills jag blev stor och skulle titta på Rapport.)

Inga kommentarer: