lördag 21 februari 2009

Om att dölja sanningen

JÄVLAR! Jag sätts på prov, vill jag lova.

Jag har en hemlighet och en lögn att ta hand om. Usch!

Hemligheten är jobbrelaterad och kan inte avslöjas förrän om några veckor. Lögnen är blå eller vit - jag vet inte (man blåljuger men har vita lögner, i det här fallet gäller båda) - men jag tror att det blir bäst så. Det har också med jobbet att göra och jag har sagt nåt om en människa som jag inte kommer låtsas om att jag sagt. Och detta görs i samförstånd med den mänskans chef. Gräsligt va? Jag orkar inte bli osams. Det finns inte heller nån som helst anledning att "vara rak". Även om P hade en bra lösning som måste konsekvensanalyseras.

Det här blir lite av att säga A och kanske aldrig B. Så är det.

I morgon ska jag ärendera på stan innan turen till hembyn. På kvällen är det schlager som gäller.

Yngste sonen hostar som en hund och det ska man inte göra på väg till eller i Oman. Har jag för mig. Har jag hört. Tycker jag. Tror jag. Önskar jag.

Inga kommentarer: