tisdag 3 februari 2009

Heldag

Upp i ottan för att först ställa mig i svinkall väntan på bussen, sen åka genom vackert Stockholm i uppvaknande mot frukostföreläsning som handlade om visioner. Det var bra och därifrån gick jag med flera insikter. En är att en chef som vill ha en kreativ personal bara behöver ställa frågan "Hur?" så löser personalen problemet, en annan är att det bästa sättet att få sin verksamhet att märkas är att inte jämföra sig med vad andra företag inom samma område har, utan vad det egna företaget INTE har. 

Hann knappt ramla in på jobbet förrän det var dags för nästa grej - rundvandring på hotell med efterföljande mutlunch. Hotellet var okej, lunchen var ... kylskåpskall på ett otrevligt sätt. För även om det var nån sorts hälsotallrik så betyder det inte att jag vill känna hur kycklingen smakar av sånt som legat i närheten. Jag uppskattar inte heller att temperaturen är densamma på bulgur, sallad och morot som potatisskalarskalats. Nåja. Vem går till ett hotell för att äta kulinariskt? Eller - vem går till ett hotell i Bromma för att äta kulinariskt?

Sen har jag varit osedvanligt produktiv idag. Var kvar på jobbet till efter 18 och det var bra. 

Nu är jag trött. Och i morgon är det dags för stund på extrajobbet innan jag åker till heltidsarbetet.

Jag klagar inte. Jag lovar! Mitt liv är bra!

Inga kommentarer: