söndag 15 februari 2009

Bra promenader

P och jag har promenerat på isen idag. Härlig timma i två vindstilla minusgrader. Välgörande!

En annan tur, till Globens shoppingcentrum med min syster, gav också utdelning - jag hittade goda, goda parfymen från Paul Smith med body lotion i samma förpackning till lägre kostnad än nån annanstans. Köpte även Singstar ABBA som vi har sjungit till hela eftermiddagen. Jag får höga poäng, men det låter fan inte klokt. Jag hittar inget bra läge mellan bas och falsett. Måste öva när jag är ensam (eh? Det kommer ju alltså aldrig bli av ...)

Nu har jag på mig en tröja som har en jävla tvättlapp en bit nedanför nacken som jag inte kan klia på utan akrobatiska övningar. Jag blir gaaaaalen! (Yes - hittade en brevsprätt som är ett perfekt klidon. Vem använder brevsprätt? De som skriver med gåspenna?)

I morgon ska jag klippas hos främmande frisör. När jag bokade tiden hade två frisörskor klippt två kunder på samma sätt. Den ena kunden blev jättebra, den andra inte lika skickligt klippt. Jag ska klippas av den som inte klipper så bra. Jag fick naturligtvis inte själv bestämma vem som skulle klippa (eller jo - men jag är masochist. Not.) Tur man ska till Oman så det hinner växa ut några millimeter om det blir fult. Vänta? Oman? O-man. Alltså ingen hårman. Alltså misslyckat. Men hey ... Det var fredagen den trettonde i fredags. Jag behöver alltså inte oroa mig. Eller??? 

Jag har såna problem. (Det finns de som säger problääm. Undrar om jag ska börja med det?)

Inga kommentarer: