måndag 25 juni 2007

På resande fot

Planet var försenat både här och där i förrgår. Som tur var så var min brors plan också sent. Vi kunde heja på varandra på Arlanda. Han skulle till USA och hade redan checkat in i glasburen mot flygplanet dit. Men vi gjorde som man brukar se på film - tog händerna mot varandra med glaset emellan. Han pekade på sin nyinköpta deo och viskade "Bomb". Hade kanske kunnat gå illa för honom om nån hade hört det. Man får ju tydligen inte skoja om sånt. Jag tyckte det var lite roligt jag.

Här regnar det. Och allt är dyrt. Jag upprepar mig, men det är icke desto mindre alldeles sant. I kväll blir det middag tillsammans med svenska kolleger. Eventuellt också en från Norge, en från Portugal och två från Österrike. Vi får se hur många det blir. Oavsett så blir det säkert trevligt!

Jag undrar om jag kan hitta nåt till barnen att köpa med mig hem. Vi börjar 9.30 på morgonen och kommer tillbaka till hotellet vid 17.30, så det finns kanske tid att shoppa nåt.

Inga kommentarer: