torsdag 7 juni 2007

Hey baberiba?

P somnade ganska tidigt igår. Jag hörde honom snarka långt innan jag kom in i sovrummet. Efter tandborstningen tassade jag in i sovrumsmörkret och blev hur rädd som helst när P började prata. Han sa "Kom igen då!?" Jag undrade vad som var på gång och hör hans röst från en annan plats än kudden - han har satt sig upp. Jag frågar vad det är "Jag trodde vi skulle börja med ramsan" säger han och jag fattar att han pratar i sömnen - för första gången nånsin, såvitt jag vet. "Jaha - vilken ramsa tycker du vi ska ta" frågar jag och tänker mig en av de vanligaste hammarbyramsorna som svar. Men han svarar tveksamt "Hey baberiba"? Nu börjar jag gapskratta och vid det här laget har han vaknat till. Han ler generat och somnar snabbt om. Jag somnade också. Leende.

Inga kommentarer: