torsdag 21 juni 2007

Nesser

Åh! Håkan Nesser! Han skriver så bra! Jag har snart läst ut "Piccadilly Circus ligger inte i Kumla". Det är nästan så jag vill sitta med överstrykningspenna och hitta de meningar man skulle vilja återanvända. Han är så precis på pricken med en massa saker.

De här gillar jag -

"Jag var aldrig särskilt imponerad av honom. Han tränade med hantlar en kvart om dagen och han menade alltid vad han sa." (Om systerns trista kille.)

"Sommaren gick.
I New Jersey, USA, dödades 23 människor och 650 skadades under de värsta rasoroligheterna i mannaminne, Mick Jagger åtalades för narkotikainnehav av en domstol i London, och i Kumla sågs en tolvtaggad tjur äta fuchsior ur den kommunala rabatten framför Stadshuset.
Den sistnämnda iakttagelsen gjordes av en morgontidig änkefru Sivertsson och hennes prispudel Hyland; ingen av dem var utrustad med kamera, men händelsen kom ändå på förstasidan i Länstdningen."

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är den boken! Visst har jag läst den. Underbar var ordet.