torsdag 14 juni 2007

Lågtryck

Lite låg idag. Ingen aning om varför. Trött? Kanske har luften gått ur mig efter mycket förberedelser för det italienska besöket? Jag vet inte. Det har varit mycket senaste veckan. Har nästan inte träffat lilla familjen (de stora pojkarna bor hos sin pappa den här veckan.)

I eftermiddag ska dagiset ha utflykt. Vi åker till Djurgården. 14.30. Va? 14.30??? Jag måste gå från jobbet 13.30. Men så är jag också i princip den enda arbetande mamman. De andra är hemma med andra barnet. Jaja. Jag kommer inte bara senast av alla föräldrar. Jag har också kommit på det fiffigaste sättet att slippa undan att laga mat inför utflykten. Jag tar med Mamma Scan-köttbullar i storpack. De andra kan stå där och knåda sina pastasallader och plocka kaffebönor med bebisen på ryggen bäst de vill. Min treochetthalvtåring äter inte pastasallad annat än under hot. Kalla köttbullar är däremot fest!

P har vin och köttbullar med sig på cykeln direkt till Djurgården. Jag har filt och unge. Får väl se hur många andra pappor som dyker upp. När vi skulle träffas på dagisdrink på världens minsta ställe för några veckor sen var jag den enda som hade med både man och barn. Mammor känner jag sen tidigare ...

I ärlighetens namn önskade jag mig regn på eftermiddagen. Men nu tittar ju solen fram. Jaja. Det kan ju bli trevligt. Jag får helt enkelt lägga manken till. Tjohoo!

Inga kommentarer: