lördag 30 juni 2007

Hemma!

Åh så skönt! Att vara hemma.

Städat och fint och mänsklig närhet. Härligt! Lillskrutten har uppenbarligen längtat efter ett något mindre hårigt sällskap. Han har sen i går kväll klappat på mina armar och överallt där det är bar hud. Det får han så gärna.

Fick sova länge i morse. Det gjorde vi i och för sig allihop - till halv tio - men jag låg kvar en stund till. Välbehövligt!

Flygresan var bra. Vad är det man ser därnere? Moln. Vatten. En ö. En båt. En by. Man undrar var man är? Gräddmoln och slöjmoln.

Kom hem utan ginet jag tänkt köpa. Drabbades av minnesförlust. För ginets skull var det ingen fara, dåligt samvete har jag däremot för de tyska inredningstidningar jag skulle köpa till arbetskamratens pappa. Jag kunde uppenbarligen inte ta in den sortens önskemål. Nåja.

I kväll ska vi på fest hos nyblivna husägare. Det blir trevligt! Ser fram emot att träffa våra andra kompisar som också just köpt hus! Ibland är det skamligt hur långt det går mellan träffarna. Människor man gillar ska man väl träffa???

Inga kommentarer: