torsdag 14 juni 2007

Avslutning på dagis

Det var faktiskt trevligt. Faktiskt ... Några av föräldrarna skulle jag gärna ha i soffan här hemma. En del känner jag inte alls, så de får tills vidare sitta i sina egna soffor. Några av barnen är så fantastiskt söta. Ett helt gäng med roliga, söta barn! Stolta som tuppar för vad deras mammor tillagat. Mamma Scans kokkonster uppskattades också mycket. Nästan alla köttbullar tog slut.

P kom senare. Han hade varit på lunch med jobbet. Han var lite rajrajig, sa han. Vi drack inget vin. För det gjorde ju ingen annan. Det var nog bra.

Dante åt pastasalladen med makaroner, majs och kall korv. Jag åt salladen med isbergssallad, paprika, körsbärstomater, pinjenötter och nektarin. Och en massa rabarberpaj och morotskaka. Jag måste ju äta för två. INTE!

På vägen hem lånade barnet digitalkameran och fotograferade vartenda framdäck längs vägen hem. De bilderna kommer vi titta på ofta! Eller, vid närmare eftertanke - jag tror vi ska ha diabildsvisning! HAHAHA!

Inga kommentarer: