onsdag 6 juni 2007

Allt har ett pris

Såja - nu har jag varit i Paris. Två dagar. En natt. Kom hem sent som fanken igår kväll. P var till min stora lycka vaken när jag kom hem. Jag berättade om allt som hänt. Nästan varje steg beskrevs i detalj. Det är trevligt att ha en testund mitt i natten ibland!

Det var en lyckad resa! Bra möten och trevligt däremellan. God mat. Bra promenader med kollegan. Han sa att han hade ett bra lokalsinne. Jag har insett att mitt eget sinne för att hitta är uselt, så jag säger inte att jag har ett bra lokalsinne - det borde han också överväga. Vi kom vilse hela tiden. Ja, vilse och vilse, vi var sällan på det ställe han trodde. Själv hängde jag mest på och efter besöket i Disneybutiken på Champs Elysée så brydde jag mig inte om var vi hamnade.

Jag köpte en fantastisk liten kanin fylld med nån sorts gelé och självlysande bokstäver. Tanken är att man ska lägga handleden på kaninen när man använder musen till datorn. Underbar! Min uppmärksamme make upptäckte att det bara är bokstäverna a, b, c och d i kaninen. Om du undrade ... Än har jag dock inte sett den självlysa. Kommer säkert få handledscancer.

Det parisiska vädret var varmt. Mycket varmt. Hemskt varmt. Fuktigt och soligt. Jag har svettats floder i Paris. Men - jag är mamma och har alltid servetter (tack McDonald's) i väskan. Kollegan tog tacksamt emot servett att torka sig med.

Solen sken i Sverige också. Idag när jag tittade ut på blomsterlådorna på balkongen så har typ allt vissnat. Det var tråkigt. Mycket tråkigt.

Inga kommentarer: