onsdag 25 maj 2011

Snabb, snabbare, snabbast

25 maj. Snart är det sommarlov. Bara en kort vecka, Kristi Himmelfärdsledighet, några dagar på jobbet, fem nätter i Amsterdam och midsommar innan fem veckors härlighet.

Jävlar vad dagarna rasslar på. Jag hänger inte med. Fattar inte hur vissa saker ska hinna bli gjorda.

Jag är redan ledig i huvudet. Igår köpte jag fyra böcker att läsa i sommar - Den röda grevinnan, Just kids, Erlend Loes senaste (konstaterade för övrigt att jag har läst allt av honom. Till och med barnböckerna. Jag gillar honom skarpt!) och En dag. Egentligen skulle jag köpa Den sista föreläsningen, men hittade den inte. Så idag var jag tvungen att gå ner på byn på lunchen. Och - se där - 39 kronor på REA-bordet! Då kostade jag på mig att köpa Lady Gagas nya CD också - specialpris. Och en turkos blus att ha i Italien. Halva priset på den!

Som sagt - sommar! På väg från pendeln i morse ryckte jag åt mig en vit och en rosa kaprifolkvist och en lila syrén att sätta i vas på jobbet. Blommor är da Thing!

Blomsteraffär???

Inga kommentarer: