onsdag 25 maj 2011

Aska

P åkte till England igår. Han klarade sig undan askan. I alla fall ditåt. Får väl se hur det går i morgon när han ska hem ...

Yngste sonen kom hem efter lååång dag. Friluftsdag + fotbollsträning till kvart över åtta. Han var trött och tystlåten. Mellansonen pratade detso mer under middagen. Jag gillar middagssamtalen.

Senare, när det var läggdags för liten pojke, så sa han "Jag saknar pappa!" och det förstår jag. De dagar de inte tillbringat tillsammans är lätträknade. Det är ju jag som far kors och tvärs. Pappa är alltid hemma.

Sen somnade han och jag Skypade kort med P som visade London utanför Starbucks - där de alltid har fri surfning (utom på Schiphol).

Jag saknar också P. Han är ju som sagt alltid hemma. Även om det var skönt att vara lite "själv" så längtar jag efter honom. Men det behövs väl frånvaro för att längta efter samvaro!

Nu hoppas jag att askan försvinner så kommer han hem som han ska.

Inga kommentarer: