måndag 23 maj 2011

När sex blev tre

ERFA-salong idag. Till i fredags skulle sex personer ha kommit. Sen föll de ifrån en efter en.

En skulle resa till Tyskland i arbetet.
En fick sjukt barn.
En skulle på löpartävling med sitt barn.

Men vi var tre tappra som träffades. En från långt åt helvete som jag gläds åt att hon orkar vara med trots lång resa hem mitt i natten. En husägare från närmare som det också är trevligt att träffa. Men de andra? Hur ska jag göra? Jag som lät bli både fotbollsmatch och att se yngste sonen promenera omkring med sitt lag på planen i halvtid.

Nej, jag är ingen martyr. Men hade jag planerat träff för tre så hade vi lättare kunnat välja dag och då hade jag valt en annan dag än denna dag.

Nåja - trevligt att träffas var det även om det känns en smula misslyckat att så många föll ifrån.

Inga kommentarer: