söndag 1 maj 2011

Brand, eldsvåda, brasa

Första maj, välkommen!

Men jävlar vad kallt det är. Svårt att föreställa sig förra måndagens klädval när jag skulle ut och promenera klockan 16 - klänning utan ärm. Tog inte ens med mig en jacka att ha på lut. Hade jag valt samma kläder idag så hade jag avlidit av frostskadorna.

Kollade mig i spegeln förut och såg att jag nog har fått mer sol på kinderna och håret kändes blekare. P sa att hårfärgen nog berodde på gruset från planen där yngste sonen hade matcher idag. Jaja.

Sån har dagen varit - match och storhandling. tidig middag och nu är klockan 19 och det känns jätteskönt att allt liksom är gjort.

Igår var vi i hembyn hos mamma. Blev till att börja med bjudna på en ... ja, vad hette den? Sigge Fürst var det inte. Alabama var det inte heller. Eh? Mora-Nisse var det nog! Likören 43 toppas med blåbärssoppa och lätt vispad grädde. Ja, det var gott! Sen käkade vi "bröllopskyckling" samma rätt som mamma med make bjöd på när de gifte sig -78, och sen gick vi till elden. Yngste sonen stod i kö med sin mormor större delen av tiden vi var där. Sockervadd var populärt ... P, jag, styvfadern och halvsystern köpte lotter medan vi väntade. Jag vann ett visitkortsetui med penna som mamma fick sen.

Det var en trevlig dag! En skön helg. men jag vaknar och är jobbstressad. I morgon kan jag göra nåt åt det. För då ska jag arbeta igen. Fyra dagar. Sen - Kreeeeta! Fick en massa bra tips av gammal vän, nu mer Facebook-kompis, som jag tror har varit reseledare där. Bra!

Satan i gatan vad trött jag blev!

Inga kommentarer: