måndag 25 januari 2010

Sketen måndag

En helt vanlig måndag. Kanske?

Jag har fått tillbaka min hosta. Den som kommer var tredje vecka och håller på i ungefär tre veckor. Den som min man blir galen på, som han suckar över istället för att klappa mig på kinden och säga "stackars, stackars dig" och ge mig te eller hostmedicin eller ... bara låta ögonen välla över av kärlek.

"Jag har fått tillbaka min hosta". Det låter som det är nåt jag tappat och hittat igen. Så är det inte. Den hade gärna fått vara borttappad för alltid. Å andra sidan vet man att man lever när man har den.

Har fått besked om att Las Vegas-resan är beviljad. Coolt! Åker direkt från Brysselkongressen dit. Blir borta i nästan två veckor. P sa okej. Äldste sonen high fivade och tyckte att jag hade lyckats i införsäljningen. Han har rätt. Jag har gjort ett bra jobb där! Får eventuellt med mig en kollega, kanske två. Glada kollegan och ... en mindre glad.

Vidare så lyckades jag ta med mig yngste sonen till Vaccin Direkt för andra svinissprutan. Han grät inte en tår. Men han fick en extra TVspels-timma som "belöning". Och mellansonen gjorde en kardemummakaka.

Vi har infört en timmas spelande per dag. Alltså - spel varje dag, men bara en timma. Han får fördela dessa sju stackars timmar som han vill över veckan. Han har gjort ett gruvligt nerköp, vi får väl se hur lång tid det tar innan han kommer på det.

I morgon ska jag, glada kollegan och den nervösaste kollegan gå på nån mässa med efterföljande mingeliming. Missar yogan. Det gillar hostan. Hostan är OND.

Och nu - lång dags färd mot natt.

Host. Host. HOSTHOSTHOST.

Inga kommentarer: