torsdag 14 januari 2010

Morgonstund

Morgonduschen är bästa tillfället för tänkande. Det är där jag kommer på det braiga. Det är där jag får idéerna och funderar över livet.

I morse tänkte jag på det jag har tänkt förut - att det skulle vara bra att ha ett telefonnummer som man kan ringa till för råd, hjälp och stöd.

Jag behöver en ekonomisk rådgivare.
Jag behöver tips om behå.
Jag behöver städhjälp.
Jag behöver hjälp med att få vinterdäcken från Bro till vårt garage.
Bland annat.

En del av de här sakerna känns inte lämpliga att prata med vem som helst om. Annat känns för simpelt att prata med nån om. Gemensamt för det hela är att det ligger och skvalpar i bakhuvudet och emellanåt poppar det upp som ogräs.

Just nu är mitt botemedel mot den här sortens bakhuvudsuppfyllare att tända lite av rökelsen med doft av ros som jag köpte på Epcot!

Inga kommentarer: