torsdag 14 januari 2010

Skämmigt?

Jag kan inte rå för det. Men jag dras till det. Jag gillar det.

Det handlar om TV-program av kanske pinsam sort. Made in Sweden. Med Laila Bagge och Andreas och Anders. Som jag tycker om. De verkar ha det så trevligt ihop. Och att sätta ihop ett band på tid. Så spännande :)

Nästa program är Glee. Jättebra. Jag har inte sett alla avsnitt. Jag orkar inte riktigt se allt. Kanske om jag hade feber i en vecka och inte orkade nåt annat. Då skulle jag vilja sitta med Glee-boxen. Och Pushing Daisys-boxen. Och NJUTA.

Just nu räcker det att ha Glee i bakgrunden. De sjunger fint och tittar man litegrann bara så beskriver varenda scen det där pirriga, sökande nykära och jag blir ... nåt av att se det. Nostalgisk? Nej. Jag blir också pirrig. De lyckas med det svåra - att beskriva precis det man håller på med i skolåldern när det handlar om kärlek.

Nock om TV.

Inga kommentarer: