söndag 10 januari 2010

Om döden. Om livet.

Ibland tänker jag på att bli gammal. Allt okänt som kommer att hända innan dess och så undrar jag hur gammal jag kommer att bli och när jag kommer att dö.

Emellanåt tänker jag också på allt det som kan hända och som man inte kan påverka men som kan göra att vi alla dör i förtid. Krig och miljögrejer och sånt. Elände, helt enkelt.

Osökt kommer man ju in på sånt som känns viktigt - familjen och saker man vill göra. Det som helt enkelt är livet. Så inser jag att det vi just har kommit hem från - Resan - handlar om precis det.

Varje dag har jag umgåtts med dem jag älskar. Vi har gjort saker som vi alla har uppskattat och vi har gjort det tillsammans och har nu gemensamma upplevelser som vi i all framtid delar.

Jag vill inte dö i förtid (vad nu det är?) för jag vill hinna göra fler saker som jag tycker om. Tillsammans med dem jag tycker om.

Att tvätta hör inte till de saker jag tycker bäst om, men det är väl en av de saker som måste göras för att få till det där som är bra. (Det är nåt med svart och vitt och lite grått. Ying och yang. Man behöver det ena för att se det andra men tack och lov finns det lite däremellan också. Det grå. Som att tvätta.)

Att promenera med Kungsholmskompisen är bra.

Att både tillaga och äta Janssons frestelse är bra.

Så - ytterligare en bra dag. A day in life.

Inga kommentarer: