tisdag 19 januari 2010

Finnt

Jotack. Jag kom, jag gick lite vilse och jag hittade rätt.

Åt lunch på Strindbergs. Bra mozzarellasallad och gott te. Sen ... en underbart ledig stund i Moomin shoppen och, framför allt, i Marimekko-butiken där jag köpte tre kökshanddukar med uttrar - under gran, bland annat och så vidare. En fin Marimekkoblomsreflex hänger nu mer på väskan också.

Sen var det möte. Blabla.

Sen kom jag till flygplatsen och där köpte jag snask i stora lass. Saltlakrits till P, blandat gummiartat till yngste sonen, choklad till mellansonen och lakritspipor till mig. Äldste sonen bor även denna vecka hos sin pappa och det ska han straffas för. Inget godis. HA! Men han kan få en handduk med en utter på när han flyttar hemifrån. Om han är snäll :)

På flyget plingade jag efter en flygvärdinna för första gången i mitt liv. Jag hade slumrat till och missat mackan som jag ville ha. Fast hon hade varit snäll och lagt den på sätet bredvid, där ingen satt, och det hade inte jag sett. Onödigt pling, alltså. Finnair är bra. Gratis macka och liten juice även om man bara flyger en timma - det borde SAS ta efter, tycker jag. Där kostar ju en kopp te 25 spänn och en macka typ 50. Det är inte klokt.

Väl hemma (på Arlanda. Som inte är hemma, men i alla fall) köpte jag en god herrdoft till P som ville ha nåt nytt - L'Occitane, Eau de L'Occitane. Luktar så gott. Typ trä och tvål. Mmm.

Inga kommentarer: