fredag 15 januari 2010

Kalas

Fredagkväll. Allt är lätt som en plätt trots att jag har glömt att kalla till ett möte idag och att jag borde ha skrivit en projektplan och letat reda på information för att förbereda ett möte som ska hållas på måndag. Jaja. What's another year?

Vi har tittat på På spåret och lite Let's Dance. Samtidigt har min mamma suttit i en varm badbalja med stjärnorna som tak i Norrland. Avundas detta. Missunnar dock icke.

Idag fyller min pappa 70 år. Man kan inte, ens med god vilja, säga att det är purungt. (Oj - vilket ord. Glad att jag fick skriva det och slipper läsa det.) 70 år. Om 25 år är jag där. *Nervöst fnitter*

Så. Nu ska jag slå in några paket och förbereda ett tal som jag tänkte hålla i morgon på pappans kalas. Det kommer handla om min pappa och hans självständighet. Ungefär. Det har legat i bakhuvudet sen nyår.

Nästa tal jag kommer att hålla är på glada arbetskamraten bröllop. Om inget annat dyker upp däremellan. För bröllopet är inte förrän sista juli.

Häpp!


Inga kommentarer: