tisdag 14 april 2009

Virus eller kajko med chakran?

Yngste sonen hostar. Och hostar. Och ... Sov inte en blund i natt. För när det inte hostades i örat på mig så snarkades det bortom sonen. Sen blev det ljust. Sen ringde väckarklockan och jag sa att jag kunde vara hemma till lunch för att hinna till spännande inspirationsföreläsning på arbetet. Och - dagens viktigaste uppgift - hämta mina inlägg.

Men maken skulle samtala med en HR-konsult på eftermiddagen inför de första utvecklingssamtalen, så mina små saker fick stå tillbaka idag. Jaja. Jag känner mig ändå ganska inspirerad. Och barnet får väl följa med, hostandes, när jag hämtar sulorna.

Playhouse Disney gör sonen sällskap. Själv har jag just gått igenom inboxen på jobbet.

På tal om Playhouse Disney - lever Anders Linder? Han som var Valle
och Kapten Zoom. Jag är tämligen övertygad om att han är Svarte Petters röst, i alla fall när Svarte Petter sjunger. Har svårt att tänka mig att han egentligen gillar Disney. Men vad vet jag? Man kan ju ändra sig? Och han kanske, precis som Lasse Åberg, alltid har ÄLSKAT Disney. Whatever.

Nu har sjuklingen ätit en clementin. Det finns säkert nån bra yogaövning han skulle kunna göra för att få alla chakran i schack och snoret att sluta rinna, men vi kan inte de övningarna. Vi äter vitaminer och håller oss stilla i stället. Och dricker vatten.

Inga kommentarer: