torsdag 16 april 2009

Förlorat hopp

Jag blir så deprimerad.

Har haft ett möte på jobbet. Jag hade satt så stort hopp till just det här mötet. Ett banbrytande, sammanfogande och skojigt möte. Trodde jag. Men ... alla de som skriver nåt med "communication" på sina visitkort verkar tro att de bara ska behöva kommunicera via texter eller korta filmer eller en snygg powerpointpresentation. Att prata med varandra - öga mot öga - tycks vara helt främmande. Det går inte. Dessutom har alla sin egen agenda att verka för.

Vart tog det gemensamma målet vägen? Vart tog att dela vägen? Vart tog lusten vägen?

Nu har jag hamnat i en sån där nedåtgående loop igen. Så tröttsamt.

När jag kom hem sent och åt middag framför fotbollsmatch så var jag tvungen att emellanåt hålla P i handen för att hämta energi.

All energi bara försvann.

Snart är det helg.

Inga kommentarer: