torsdag 30 april 2009

Närvaro

Nu mer är vi alltid tillgängliga. Med våra telefoner finns vi alltid till hands för den som vill ha tag i oss. Telefonsamtal, SMS, MMS och mail gör att det blir svårt att undvika kontakt. Men vad händer när man väl ses? Jo - man svarar på andras SMS, samtal och mail samtidigt. Man är ALDRIG riktigt där och då (alltså i nuet), man ser hela tiden händelser som kommer.

Inte undra på att man blir stressad.

Kan man göra nåt åt detta? Sätta telefonen på flight mode när man möter andra, oavsett om det är privat eller i jobbet skulle kanske kunna vara en idé? För jag antar att andra, precis som jag, vill ha 100 procents uppmärksamhet när man väl ses.

Nu blev jag så stressad och upprörd att jag tror att jag måste gå ut och elda upp nåt. Typ en majbrasa.

Inga kommentarer: