fredag 24 april 2009

My day

Hemmadag idag också! Så bra så!

Nu på kvällen följde jag inte med till svärmorsans födelsedagspartaj för 13-åriga kusinen från Paris. P och yngste sonen åkte dit själva.

Jag trodde att äldste sonen och jag skulle äta nån god middag, men han drog iväg med några brudar. Jaja. Vad är väl en gammal mamma då? Jag åt några rostade mackor och drack en kopp te.

Men ... till filmerna jag hyrt drack jag vin och åt en näve chips som jag hittade i ett skåp. Jag såg Vicky Cristina Barcelona med viss skepsis. För visst var det så att Woody Allen blev sponsrad av Barcelona stad (eller nåt) för att göra en film som utspelade sig i Barcelona? Jag tycker uppenbarligen inte om det. Men jag förstår att han gillar Scarlett Johansson, hon är ju en kvinnlig Woody. samma sätt att prata, samma sätt att röra sig. Men bra mycket snyggare.

Den andra filmen var verkligt skojig men kanske en smula mindre sökande ... Icke desto mindre hade den en viss anknytning till Woody Allen eftersom Dianne Wiest var med. Hon var ju med i till exempel Hannah och hennes systrar också. den var bra. Anyway - den andra filmen heter Min brors flickvän. Den var med Steve Carell och Juliette Binoche. Jag skrattade högt många gånger i min ensamhet. Och grät på slutet. Perfekt.

Woody Allen föddes för övrigt som Allen Konigsberg.

Inga kommentarer: