lördag 11 april 2009

So far, so good

Promenad till Konsum med äldste sonen, skulle köpa godis. På väg dit tog jag ner den stora frigolitbiten (som skyddat syrenen på balkongen) i källaren. Gick till den bättre godisaffären och köpte mer godis. Man undrar varför. Det blev mycket snask.

Jaja, medan vi handlade så åkte P och yngste sonen till Intersport och hämtade fotbollsgrejer inför första träningen på onsdag. Fotbollsskor och benskydd köptes också. Nu har vi en liten fotbollskille i full mundering som springer omkring här. Väldigt rart.

Sen var det påsklunch på balkongen. Jisses så varmt det var! Påskäggsletande efter samtal med påskhönan. Alla glada.

P och jag tog en lång promenad runt vackra sjön och det var väldigt skönt! Nu har jag sovit en stund bredvid värmande make som tittade på en ganska tråkig fotbollsmatch. Hör att han ligger och snarkar därinne nu. Undrar om den yngste sonen hör nåt av vad som sägs på barnprogrammet i samma rum :)

Kycklingen marineras och den stora frågan är - vitt eller rött vin till spetten? Svårt ...

Jag längtar efter amerikasonen. Väldigt, väldigt mycket. Jag hoppas att han har en bra påsk!

Inga kommentarer: