tisdag 14 april 2009

Efter

Jag arbetade under några år som brevbärare. Tyckte då att det skulle vara kul med en kampanj i samband med påsken - Glad Post. Nu är det inte längre aktuellt. Av två skäl. Det första är att ingen längre skickar post som man gjorde "på den tiden", det andra är att jag idag har råkat ut för nåt som var menat som glad post, i meningen att nåt skulle vara glatt i efterhand, men inte var det.

Köpte tre badbomber på Lush. Det var påsktema på dessa bomber - ägg och hönor. Därför 50% så här post påsk. Sonen luktar godis efter att ha badat i rosa badbombsvatten. Sen var det min tur.

Mitt ägg var grönt. Med doft av ros och bergamott, lovade expediten. Kanhända var det så. Jag kunde inte koncentrera mig på vad det luktade, jag hade fullt upp med att hålla koll på vad som kom ut ur ägget. Det var nämligen späckat med blomblad. Nej, inte rosa gulligt romantiska, utan ... bruna, kladdiga. Jag, som en gång fått en död, torkad mus i lösviktsteet, förväntade mig det värsta och tyckte en sekund att jag såg en ål simma fram i badkarsvattnet. Den gröna färgen gjorde mig allt annat än lugn

Hade nån kommit in i badrummet medan jag badade hade han förmodligen trott att jag just hade kräkts i vattnet. Post mat, post tugga, post upp igen. Vidrigt ...

Glad Post - tjena!

Inga kommentarer: