söndag 11 maj 2008

Privat vs jobb

En Parisresa väntar i nästa vecka. Jag har ett möte på måndagen som gör att jag måste åka ner på söndagen. Eftersom jag, som sagt, tycker mycket om Paris så har jag bokat en resa på förmiddagen så att jag får lite eftermiddag och kväll i storstaden.

Nu ligger den där mötesplatsen en bit utanför Paris och det ger mig ett litet dilemma - ska jag boka hotell i Paris eller ska jag sätta mig på ett tåg på söndagkvällen ut till mötesplatsen. Ett självklart val kan man tycka om det inte vore för min lille kollega som också ska med. Hans möte på måndagen börjar nämligen innan mitt. Han är ingen van resenär och det ÄR ju faktiskt dessutom ganska trevligt att göra sällskap.

Hade det här varit en nöjestripp hade jag bestämt mig för länge sen. Nu är det jobb och jag packar väskan och reser utan att bry mig särskilt mycket. Men det är ju bra om jag har nånstans att bo. Oavsett var.

Inga kommentarer: