torsdag 29 maj 2008

Hyllfan

Skulle sätta upp saker på en yttepyttehylla i badrummet på hotellet. Tänkte att det var bäst att ställa nyinköpta parfymen längst in mot väggen. Så att man inte av misstag sveper ner den. Så - längst in på glashyllan. Hade säkert varit en bra idé om hyllan hade gått ända in till väggen. Nu såg jag istället parfymen sakta (i slowmotion, som för att den skulle hinna se ljuset i tunneln och tänka över sin stund på hyllan i tax free-shoppen på Arlanda där den stod till för en dryg vecka sen när jag köpte den och ställde den på en annan hylla.) studsa mot toaletten och toaborsten innan den till slut ramlade i golvet och klövs på mitten. Jävlar, tänkte jag och stack tafatt ut en hand tre decimeter i från den. Jag hann även önska att den skulle hålla. Men, som sagt, icke. Hann däremot rädda några droppar av den goda doften. Litegrann finns kvar i en uppochnervänd flaska med vassa kanter. Vetefan hur jag ska få det på mig, det ger sig. Kanske om man kan doppa en Kleenex och dutta på?

Med raska steg gick jag till receptionen och gnällde lite på det yttepyttiga utrymmet att förvara toalettattiraljer på, att glashyllan var för kort och att mitt badrum nu doftade som aldrig förr och dessutom begåvats med glasgolv. "Jag vill ha ersättning!"

Om det funkar? Den som lever får se. Ska vara här i fem dagar och har redan visat mig från den pejnigaste sidan. Favoritgäst! Har dessutom bett om ett sånt där "frekvent gäst"-programspapper. Känns som jag verkligen kan gillas. Inte.

Önska mig nu lycka till! Tack!

Inga kommentarer: