onsdag 21 maj 2008

Hysteriskt

Om en vecka startar min mest hysteriska tid nånsin. Tror jag. Ska till Yasuragi på nån sorts workshop följt av resa till Köpenhamn. Sen är jag hemma två nätter för att ta emot och träffa amerikasonen som kommer hem. Efter det ska jag till Prag. Upplevelsebanken kommer fyllas med råge. Jag hoppas på att bli räddad när jag kommer hem.

1) Yasuragi - borde boka behandling. Ska kolla genast!
2) Köpenhamn. Jag önskar verkligen att jag hinner med ett besök på Louisiana. Och Tivoli. Och alla antikaffärer. Tänk om jag hittar favoritbordet igen?
3) Sonen. ÅH! Som jag längtar! Och jag tror verkligen att det blir bra och att det funkar att vi ses i två dagar och att jag åker sen. Han ska ändå bo hos sin pappa då. Och ringa kan man ju göra jämt och ständigt. Sen ska vi ju jobba ihop också :)
4) Prag. Misstänker att det inte kommer bli så mycket tid för sightseeing. Synd. Men hotellet är visst fint! 5-stjärnigt! 

På tal om Prag. Skulle köpa bra papper att skriva ut certifikat på. Ringde mamsen och kollade vad hon föreslog - Matton på Norrlandsgatan. Okej! Jättebra! Men ... Var ligger Norrlandsgatan? Hon försökte förklara, med hjälp av andra gatunamn, och jag låtsades att jag fattade.

Jag är inte så bra på vad gatorna i stan heter. Jo, på Söder vet jag, men inte i andra stadsdelar. Det beror nog på att jag under den tid jag började vara i stan mest var intresserad av var affärer låg, inte vilken gata de låg på. Pappa har ju alltid bott i stan men vi har aldrig pratat gatunamn, mer gått och gått. Vilket jag verkligen uppskattade.

Nåväl. Ibland är det rent pinsamt att inte veta var saker ligger. Och pinsammast av allt är att fråga om var de ligger. Tyvärr hamnade jag i en sån situation idag eftersom jag hade stängt av datorn på jobbet innan jag kollat var jag skulle. Men det löste sig ju. Såklart. För att det inte skulle bli alltför pinsamt så gick jag in i en affär i området där jag aldrig kommer köpa nåt och frågade var det ligger.

Jag vet helt enkelt inte vad gator heter, men jag vet var de ligger. Typ.

Inga kommentarer: