söndag 4 maj 2008

Barnvakt -> promenad

Vi lämnade sonen hos barnvakten vid 17-tiden och skulle vara på restaurangen 19.30. Kom hem och vände i princip - vi hade nämligen kommit fram till att en promenad till matstället var det bästa. Och det var verkligen jätteskönt att vandra genom Stockholm ackompanjerade av vårfåglar och främmande språk. För det var bara turister ute och gick. Alla stockholmare har väl flytt stan för att ta hand om sina landställen. Det är då jag inser hur glad jag är över att inte ha nåt landställe att behöva stressa till. Jag promenerar hellre genom vår lilla huvudstad i vackert ljus. Kvällen i går kommer vara en sån jag minns i evigheter. P och jag i Stockholm. Bra!

Jaja. Maten var god och promenaden hem också. Fast P fick ont i magen så vi tog bussen från Slussen hemåt. Nu är magen bättre, vi tror inte det var restaurangrelaterat.

Sonen hade skött sig bra hos sin moster. Även om han hade hostat hela natten. Det var ju inte vad nån räknat med. Allra minst vi. Men så där är det ju med barn. Väl?

Inga kommentarer: