måndag 26 maj 2008

Behandling?

Ska till Hasseludden och Yasuragistället där. Har en övning lunch till lunch med stund på kvällen för behandling. Kollade listan med behandlingar och fastnade för huvudmassage. När jag väl kom mig för att ringa fanns det såklart inga tider kvar. Men ... Tid för Floating, Ljus- och ljudterapi eller Klangmassage fanns. Floating verkar trist i jämförelse med typ allt annat, så det struntar jag i. Ligga i en tank med saltvatten som hur många andra som helst kan ha legat i, känns inte så lockande. Ljus- och ljudterapin var omåttligt flummig så som kvinnan jag talade med beskrev det. "Man lyssnar på ljud och tittar på ljus" Eh? Jaaa??? Va? "Det är spännande". Hrmpf.

Då återstår Klangmassagen som jag just har kollat lite mer på. Jag tyckte det lät flummigt även med detta. "Det är tibetanska skålar som man slår på och när de vibrerar ställs de på kroppen." Efter att ha läst lite mer om det så verkar det absolut mer spännande än det där med ljuset och ljuden. Om tiden finns kvar så testar jag nog det. Även om huvudmassagen lockar absolut mest. (Fast jag kan ju ringa i snabbare kollegans namn och avboka hennes tid och sen ringa igen och sno den tiden :)

Inga kommentarer: